ЗМІСТ
ПРОВІДНІ ПРИНЦИПИ
ПЕРЕДМОВА ДО ДРУГОГО ВИДАННЯ
З ПЕРЕДМОВИ ДО ПЕРШОГО ВИДАННЯ
РОЗДІЛ І. ЄВРОПЕЙСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Розділ 2. ЛАТИНСЬКЕ СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ
§ 1. Данте й античні поети
§ 2. Античний і модерний світ
§ 3. Середньовіччя
§ 4. Латинське середньовіччя
§ 5. Романський світ
Розділ 3. ЛІТЕРАТУРА Й ОСВІТА
§ 1. Вільні мистецтва
§ 2. Розуміння artes у середньовіччі
§ 3. Граматика
§ 4. Англосаксонські та каролінґські студії
§ 5. Шкільні автори
§ 6. Університети
§ 7. Сентенції та приклади
Розділ 4. РЕТОРИКА
§ 1. Оцінювання реторики
§ 2. Реторика в стародавні часи
§ 3. Система античної реторики
§ 4. Пізньоримська античність
§ 5. Ієронім
§ 6. Авґустин
§ 7. Кассіодор та Ісидор
§ 8. Ars dictaminis
§ 9. Вібальд із Корвею та Йоанн із Солсбері
§ 10. Реторика, живопис, музика
РОЗДІЛ 5. ТОПІКА
§ 1. Топіка утішальної мови
§ 2. Історична топіка
§ 3. Афектована скромність
§ 4. Вступна топіка
§ 5. Заключна топіка
§ 6. Звертання до природи
§ 7. Світ навиворіт
§ 8. Хлопець і старець
§ 9. Стара жінка і дівчина
Розділ 6. БОГИНЯ ПРИРОДА
§ 1. Від Овідія до Клавдіана
§ 2. Бернард Сильвестріс
§ 3. Содомія
§ 4. Алан Лілльський
§ 5. Ерос і моральність
§ 6. “Роман про троянду”
РОЗДІЛ 7. МЕТАФОРИКА
§ 1. Мореплавні метафори
§ 2. Персоніфіковані метафори
§ 3. Метафори, пов’язані з їжею
§ 4. Метафори, пов’язані з частинами тіла
§5. Театральні метафори
РОЗДІЛ 8. ПОЕЗІЯ І РЕТОРИКА
§ 1. Антична поетика
§ 2. Поезія і проза
§ 3. Система середньовічної стилістики
§ 4. Судова, офіційна і величальна мова в
середньовічній поезії
§ 5. Топоси невимовності
§ 6. Перевершення
§ 7. Похвала сучасникам
РОЗДІЛ 9. ГЕРОЇ І ПРАВИТЕЛІ
§ 1. Героїка
§ 2. Гомерівські герої
§ 3. Верґілій
§ 4. Пізня античність та середньовіччя
§ 5. Величання правителів
§ 6. Зброя й науки
§ 7. Душевна шляхетність
§ 8. Врода
РОЗДІЛ 10. ІДЕАЛЬНИЙ КРАЄВИД
§ 1. Екзотичні фауна і флора
§ 2. Грецька поезія
§ 3. Верґілій
§ 4. Реторичні спонуки для опису природи
§ 5. Гай-діброва
§ 6. Місце благоденства
§ 7. Епічний краєвид
Розділ 11. ПОЕЗІЯ І ФІЛОСОФІЯ
§ 1. Гомер і алегорія
§ 2. Літературна творчість і філософія
§ 3. Філософія в поганській пізній античності
§ 4. Філософія і християнство
Розділ 12. ПОЕЗІЯ І ТЕОЛОГІЯ
§ 1. Данте і Джованні дель Вірджільйо
§ 2. Альбертіно Муссато
§ 3. Самовизначення Данте
§ 4. Петрарка і Боккаччо
РОЗДІЛ 13. МУЗИ
РОЗДІЛ 14. КЛАСИКА
§ 1. Жанри і переліки письменників
§ 2 . “Старожитні” й “новочасні”
§ 3. Творення церковних канонів
§ 4. Середньовічний канон
§ 5. Новочасне формування канону
РОЗДІЛ 15. МАНЬЄРИЗМ
§ 1. Класика і маньєризм
§ 2. Реторика і маньєризм
§ 3. Формальний маньєризм
§ 4. Підсумок
§ 5. Епіграма та гострий стиль
§ 6. Балтасар Ґрасіан
РОЗДІЛ 16. КНИЖКА ЯК СИМВОЛ
§ 1. Ґете про тропіку
§ 2. Греція
§ 3. Рим
§ 4. Біблія
§ 5. Раннє середньовіччя
§ 6. Пізнє середньовіччя
§ 7. Книга Природи
§ 8. Данте
§ 9. Шекспір
§ 10. Захід і Схід
Розділ 17. ДАНТЕ
§ 1. Данте як класик
§ 2. Данте і латинська традиція
§ 3. “Commedia” і літературні жанри
§ 4. Наслідувані образи в “Commedia”
§ 5. Дійові особи в “Commedia”
§ 6. Міф і пророцтво
§ 7. Данте і середньовіччя
РОЗДІЛ 18. ЕПІЛОГ
§ 1. Коротка ретроспектива
§ 2. Початки народномовних літератур
§ 3. Інтелект і форма
§ 4. Наступництво
§ 5. Наслідування і творчість
ЕКСКУРСИ
І Про хибне розуміння античного в середньовіччі
ІІ Формули відданості й смирення
ІІІ Граматично-реторичні терміни як метафори
ІV Жарт і серйозність у середньовічній літературі
§ 1. Пізня античність
§ 2. Церква і сміх
§ 3. Жарт і серйозне у величанні можновладців
§ 4. Комічне в житійній літературі
§ 5. Комічне в епіці
§ 6. Кухонний гумор та інші сміховини
V Пізньоантичне літературознавство
§ 1. Квінтіліан
§ 2. Пізньоримська граматика
§ 3. Макробій
VI Ранньохристиянська і середньовічна наука про літературу
§ 1. Ієронім
§ 2. Кассіодор
§ 3. Ісидор
§ 4. Альдгельм
§ 5. Ранньохристиянська поезія
§ 6. Ноткер Бальбул
§ 7. Аймерік
§ 8. Вивчення літератури в ХІІ І ХІІІ ст.
VII Форми екзистенції середньовічного поета
VIII Божественна одержимість поетів
ІХ Поезія як увічнення
Х Поезія як розваг
ХІ Поезія і схоластика
ХІІ Поетова гординя
ХІІІ Стислість як ідеал стилю
XIV Етимологія як форма мислення
XV Числова композиція
XVI Вислови, пов’язані з числами
XVII Авторське ім’я в середньовічній літературі
XVIII До “лицарської системи чеснот”
ХІХ Мавпа як метафора
ХХ Культурне “відставання” Іспанії
ХХІ Бог як майстер
ХХІІ Теологічна теорія мистецтва в іспанській літературі ХVІІ ст.
XXIII Теорія мистецтв Кальдерона та ARTES LIBERALES
XXIV Монтеск’є, Овідій та Верґілій
ХХV Дідро і Горацій
Бібліографічні скорочення
Іменний покажчик
Предметний та термінологічний покажчик